31 Temmuz 2017 Pazartesi

HAFTA SONU ÇANAKKALE

TARİH : 29-30 TEMMUZ 2017
GÜZERGAH : İSTANBUL-ÇANAKKALE
MESAFE :650 KM
MOTOSİKLET :HONDA ACE 125


        Aslında Çanakkale gezimi uzun zamandır planlıyordum. İstanbuldan başlayıp İzmire kadar sürecek Kuzey Ege turunun içine katacaktım bu geziyi ama hem zaman kısıtlaması hemde motosikletimi değiştirememiş hala 125 cc honda kullanıyor olmam fikrimi değiştirdi.

       Normalde büyük bir motor alıp uzun çadırlı kamplı bir ege turu istiyordum ama sanırım bu planda seneye kaldı. Bari kısaca Çanakkale yapıp geleyim dedim. Bu turu tek başıma gerçekleştirdim.
 
 
Rotayı akşamdan oluşturmuştum zaten. Silivriden yola çıkacak Tekirdağ üzerinden Eceabata ulaşacak akşama kadar şehitlikleri gezip akşam konaklamak için Feribotla Çanakkaleye geçecektim. yaklaşık 260 km lik bir yoldu bu. 1 gece pansiyonda konaklayacağım için yanıma sadece gece yatma malzemesi aldım. Birde ne olur ne olmaz diye lastik şişirici ve çekme halatı aldım. Neyseki kullanmamı gerektirecek bir sorun olmadı yolda. Sabah 8 de yola koyuldum.
Malkara girişinde ilk yakıtımı aldım. yaklaşık 8 litre yakıt aldı zaten deponun tamamı 10 litre :) Kahvaltı molamıda hemen bu benzinliğin yanındaki kafeteryada verdim. Bir tost ve çayla hızlıca bir kahvaltı ve peşinden yola devam. Yukarda rotada aslında Malkara Keşan yok malkaraya girmeden şarköye dönmem gerekliymiş ama ben karıştırdım biraz 30-40 km sanırım dolanarak Keşan üzerinden gittim ama dönüş yolunu Şarköy üzerinden yaptım.

Ve saatim 11 i gösterirken Çanakkale il sınırına girmiştim. Tabi burası daha Geliboluya gelmeden önceydi. Burdan sonra 1 saatlik yolum kalmıştı.
Gelibolu girişindeyim. Türkiye geneli motosikletlere yönelik çevirme varmış. Trafik polisi tarafından durdurulduk ve ehliyet ruhsat kontrolü yapıldı. Eceabatta yine aynı şekilde yakalandık bir taramada orda yapıldı.
 
Ve Geliboluyu geçtim Eceabata yaklaşınca artık şehitlikler başlamıştı. İlk şehitlik yukarda gördüğünüz gibi Akbaş şehitliği idi. Gelibolu yarımadasında araları epey uzak olan bir çok şehitlik var. Sadece şehitliği gezmeniz 1 gününüzü alır ve ortalama 100 km dolanmış olursunuz. Her birinin arası neredeyse 18-20 km civarlarında. Burdan sonra Eceabat merkeze girerek hemen iskele karşısında bi yemek yedim. İsmini unuttum ama hem pahalı hemde yemeği güzel değildi. Hatta KilitBahirde daha uygun fiyatlara balık ekmek yiyebilirsiniz.

Yukarda Şehitlik abidesi önünde çektiğim fotoğraflar var. Şehitlikte bir çok fotoğraf çektim ama hepsini buraya koymayacağım. Bakmak isteyenler yine www.fotograflarlaturkiye.com adresinden Çanakkale kategorisinden bakabilirler.
57. Alay şehitliği. Bu Alaydaki bütün askerlerimiz şehit düşmüştür.
Burasıda Anafartalar şehitliği. Başlıca gezilecek yerleri , Abide, 57.Alay şehitliği, Conkbayırı, Seddülbahir, Kilitbahir, Anzak koyu, Anafartalar şehitliği ve içlerinde gezilecek bazı müzeler. Müzelerin çoğu ücretli ama 3-5 TL arasında. Sadece Çanakkale destanı gösterim merkezi var 63 dk lık bir üç boyutlu sinevizyon gösterisi 13 TL idi. Bana sorarsanız ücretli olması çok saçma. Türk insanının ecdadının yaptıklarını izlemesi, kullandığı silah, süngü ve askeri malzemeleri görmesi bırakın ücretli olmayı Türkiyenin her tarafından dönemler halinde ücretsiz otobüsler kaldırılarak gösterilmesi gereken şeyler.
 

Akşam 18:00 de şehitlik gezimi bitirdim ve Eceabat iskeleye geldim. Feribot kuyruğu epey bi uzun ama motosiklet olduğunuz için siz kuyruğa girmiyosunuz. En öne geçtim motordan inip yaya yolcu gibi biletimi aldım sonra motorumla feribota bindim. Feribot 150 cc altı motosikletler için 5 TL. Ama isteyenler Kilitbahirden de feribota binebilirler oranın kalabalığı daha az.


Feribottan iner inmez hemen Çanakkale turuna başladım. Meşhur Truva atını sahilde görebilirsiniz. Ama bunun aslı Troua adlı antik kentte imiş. Merkeze 35 km uzaklıkta. Oraya gidemedim 2006 yılında gitmiştim zaten. Sahilde dolaştıktan sonra akşam yemeği için yer aradım ve saat kulesinin tam karşısında bir lokantada yemeğimi yedim. Tekrar sahil boyu sonuna kadar yürüdüm ve kalabalık bir çay bahçesinde oturarak denize karşı çay içmenin ve dinlenmenin keyfine vardım.

Saat gece 10 u gösterince artık yatma dinlenme vakti geldiğini düşündüm ve Çilek Pansiyona geçtim. Pansiyonu gelmeden önce neredekal.com vasıtası ile bulmuştum. 50 TL oda+kahvaltı ve beklentilerimi açıkçası karşılamıştı. Odalar temiz kahvaltı açık büfe ve gayet iyiydi. Sahile uzaklığı 1,5 km idi. Aslında burası kız öğrenci yurdu ama kışları yurt yazları okul tatil oluncada pansiyon olarak işletiliyormuş. Beklentileriniz 4 yıldızlı bir otel değilse sadece gece yatarım sabah kalkar giderim ise fiyat-kalite olarak gayet iyi tavsiye edebilirim.
Sabah pansiyondan ayrıldıktan sonra sahile indim tekrar bir Çanakkale turu yapmak istedim. Biraz sahilde yürüdüm motosikletle şehir turu yaptım. Fotoğraflar çektim ve sonrasında öğlen 12 de feribota binerek karşıya Eceabata geçtim.
Dönüş yoluna geçmiştim artık. Nedendir bilmem dönüş yolunda pek fotoğraf çekmiyorum. Giderkenki heyecan ve istek olmuyor sanırım :) Dönüş yolunu bu sefer Keşan üzerinden değilde Şarköy tarafından yaptım. Bu tabeladan biraz sonra Şarköy ayrımında ayrıldım. Sabah gelirken yanlışlıkla Malkara Keşanı dolanmıştım. Ama iyiki dolanmışım Şarköy tarafının yolu çok kötü bir daha gitsem asla ordan gitmem yine Keşanı dolanırım.

Saat 16 civarında Tekirdağa giriş yaptım. Sahilde birçok Tekirdağ köftecisi bulunmakta. Aslında her yer Tekirdağ köfteciside :) Akşam yemeğimide burada yiyeyim istedim. Çok meşhur deyip çok övüyorlar ama ben o kadar lezzet bulamadım Tekirdağ köftesinde. Bunuda belirteyim. fiyat olarak 20 Tl ye de buradan çıkabilirsiniz :) Yemeğimide yedikten sonra Tekirdağdan yola çıktım zaten az bir yolum kalmıştı Silivriye gelmem 17.30 u buldu. 650 km lik 2 günlük gezim böylece son bulmuş oldu. Bu gezimdede ortalama 2.42/100 km yakıt tüketimi ile kmde 13 kuruş civarı bir harcama oldu motosikletimin. Ama nazar değmesin hiç bir zaman yolda bırakmadı, sorun çıkarmadı.
 
 
 
 

 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder