16 Temmuz 2017 Pazar

GÜZERGAH : İSTANBUL-EDİRNE
  MESAFE : 340 KM
  MOTOSİKLET : HONDA ACE 125

Cumartesi akşamı cezaevinde sağlık memuru olan arkadaşım Ali bende kalmıştı.Sabah kalkınca ne yapalım nereye gidelim diye düşündük ve öğlene doğru 11 gibi Edirneye gitmeye karar verdik. .
 Aslında Edirne planımız vardı ama sabah geç kalkınca bu saatten sonra olmaz diye düşünmüştüm ben. Oda geç olmadı şimdi gideriz gecede geliriz deyince hadi kalk gidelim dedik kahvaltımızı evde yaptık hızlıca hazırlandık ve yola çıktık. Zaten günü birlik olduğu için yanımıza çok bişey almadık. Gece üşürsek diye bi hırka, fotoğraf makinelerimiz ve güneş gözlüklerimiz o kadar :)
  Silivriden yola çıktık. Çorlu, Lüleburgaz üzerinden devam ettik. Otobana hiç girmedik bu motorlada girilmezdi zaten :) Burası hemen silivrinin çıkış kısmı 20 km sonrası falan.Tekirdağ Çorlu ayrımı.

Çorluyu geçtikten sonra bi levha daha çekelim dedik bu arada bide selfie yapmış olduk. Motosiklet üstünden hiç inmedik. Zira sağda solda oturup oyalanmakta istemedik zaten yola geç çıkmıştık. Bir an önce edirneye geçip gezimizi yapmak istiyorduk.
 Burası ilk motordan inişimiz :) 60 km kalmış. E biraz sırtımız belimiz ağrıyo sıcağın altında 1 saattir yol gelmişiz hatta fazla bile olmuştur. Yine fazla oyalanmadan yola devam ettik.
Neyse saat 13:15 i gösterirken Edirne girişine gelebildik.Motor 125 lik öğlen sıcağı bide 2 kişisin ne kadar hız yapabilirsinki. Ama Hondanın maşallahı var bu sıcakta 2 kişi banamısın demedi hemde hiç durmadan geldik 90-100 rahat yapıyor zaten. Neyse şehir giriş tabelasında adettir bi fotoğraf çekilelim dedik sosyal medyaya atarız. Güzel çıktı kötü çıktı derken 3-5 fotoğraf çekindik sonra kafamızı bi kaldırdık bir uzman çavuş ve bir asker yanımıza doğru geliyor. Meğer 200 metre ilerde jandarma çevirme varmış. Napıyosunuz gençler dedi. Anlattık işte silivriden gezmeye geldik bi fotoğraf molası verdik. Sağa sola bakındılar bi şüpheli paket attılarmı çevirme öncesi acaba diye düşündüler :) Sonra kimlik ve ehliyet alıp Gbt yaptılar temiz çıktı tabi neyse size kolay gelsin deyip biz yola devam ettik edirne şehir içine doğru ilerledik.
Bu tabeladan geridede görmüştüm ama kaçırdım fotoğraf çekmek için. Bidahada dönmedim ilerde vardır diye yine karşıma çıkınca hemen durup birde burda çekinelim istedik. Sınıra bu kadar yaklaşmışız işte :)
Edirneye girdik motosikleti park ettik ve yürüyerek çarşı turuna başladık. Buraya kadar gelmişken Selimiye Camii fotoğrafını çekip yayınlamamak olmaz. Aslında Edirne ile ilgili çok fotoğraf çektim ama motosiklet gezisi bloğu olduğu için hepsini buraya koymak istemiyorum. Bakmak isteyenler fotoğraf blog sayfam olan www.fotograflarlaturkiye.com adresinden tüm Edirne fotoğraflarına bakabilirler.
Çarşıda gez gez insan acıkıyor tabi. Bide öğlen vaktini çoktan geçti. Edirnenin ciğeri meşhurdur dediler ama gel görki ben ciğer sevmem.  Aliyle birlikte Akgünler Ciğercisi adlı bir mekana gittik. Çarşı içinde Alipaşa çarşısı isimli bi pasaj var orta kapıdan girip karşı taraftan çıktığınızda sizi bir sürü ciğerci mekanı karşılıyor :) Fiyatlar çok uçuk değil. 1 Porsiyon ciğer ve ayran ortaya zengin bir garneturde geliyor. Kişi başı 20 TL çıkıyor. Üstüne çayda ikramları.
Karnızımı doyurduktan sonra şehir içi gezisine devam ettik. Bu sırada Selimiye Cami yanında şehir içlerini gezdiren 2 katlı otobüsler olurya her şehirde vardır nerdeyse üstü açık onu gördük. Fiyatını bi soralım dedik pahalı değilse şehir turunu bide onunla yaparız. Sorduk ücretsizmiş :) çok şaşırdık ve sevindikte tabi. Saatini öğrendik bi sonraki tur 17:00 da dediler. O vakte kadar oyalanır geliriz dedik. Tur yaklaşık 45 dk dürüyor ve Edirnenin tarihi mekanlarını gezdiriyor ayrıca gezdirirkende microfonla sunum yapılıyor gayet hoş.
Geziye gittiğimiz gün meşhır Kırkpınar güreşleri zamanı imiş hatta Baş pehlivanın seçileceği son gün imiş. Orayada uğradık panayır yeri gibi. satıcılar fuar piknik ne ararsan var. Belki Edirnenin yarısı orada. Ama şöyle bi dolanıp çıktı zaman ilerliyordu ve Silivriye 2 saatten fazla sürecek bir yolumuz vardı. Ayrıca ertesi gün sabah iş vardı :)

Saatimiz 19:00 ı gösterirken yola çıkma vakti gelmişti. Edirnenin çıkışına gelince adını unuttum ama bir Avm gördük. Çıkıp birer kahve içelim Edirneninde 40 yıl hatırı olsun istedik. yaklaşık 20 dk lık oyalanma sonrasında Edirneden tamamen yola çıkmış olduk.

Edirneyi çıktıktan sonrada bir tabela çekeyim dedim motor üstünden inmeden fotoğrafı çekip devam ettik.
Çorluya geldiğimizde saat 20:45 i gösteriyordu ve hava kararmaya başlamıştı. Bu arada Çorlunun girişinde yolu şaşırıp ana yoldan çıkarak şehir içine girmişim. Nasıl olduğunu hala anlamış değilim :) Biraz uğraşlar ve şehir içinde dolanma sonucu tekrar Silivri yoluna çıktık. Tabi bu bizim en az 15 dk mıza mal oldu.
Ve saat 22:00 a doğru Silivriye sağ salim vardık. Aliyi evine bıraktım ordan kendi evime geçtim. İkimizide yarın mesaisi vardı ve biraz dinlenip hazırlanmamız gerekirdi. Bu arada yakıt konusunu merak edenler için 2 kişi gidiş geliş ortalama 2.92 litre/100 km yakıt tüketimi oldu. Şu anki benzin fiyatı ile (5.07 TL) km de 15 kuruş civarı yakmış oldu.